Παιχνίδια για παιδιά 3 ετών | Γλωσσική Ανάπτυξη
- Categories Άρθρα γνώσης
- Date 5 Μαρτίου, 2024
Ένα παιδί 3 ετών είναι σε θέση να ασχοληθεί με πληθώρα δραστηριοτήτων και να εμπλακεί σε διάφορα ατομικά και ομαδικά παιχνίδια . Το σημαντικό είναι να περάσει ποιοτικά τον χρόνο του χωρίς αυτό να σημαίνει πως ο γονιός πρέπει να βρίσκεται καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μαζί του . Παρακάτω θα προτείνω κάποιες δραστηριότητες που μπορούν να σας εμπνεύσουν να ενισχύσετέ τις γλωσσικές και πολλές άλλες δεξιότητες του παιδιού σας!
Μοιράστε ρόλους, βάλτε περούκες, ρόμπες ή ό,τι άλλο χρειαστεί και προσποιηθείτε ανθρώπους από τις καθημερινές σας ρουτίνες και φτιάξτε φανταστικούς διαλόγους. Παίξτε το γιατρό, πως πάτε στο σούπερ μάρκετ, πως αγοράζετε από το περίπτερο, πως σταματάτε να βάλετε βενζίνη στο αμάξι.
Σε αυτήν την ηλικία μπορείτε να διαβάσετε πιο δύσκολα βιβλία με περισσότερα λόγια και να μιλήσετε για τους ήρωες, για τις προθέσεις τους ,για την σκέψη και τις αποφάσεις τους.
Είτε μέσα στο σπίτι είτε κατά την διάρκεια της βόλτας ψάχνετε να βρείτε αντικείμενα του χρώματος που θα ορίσετε, π.χ. βρες κάτι ροζ στο υπνοδωμάτιο.
Επιλέξετε ένα πάρκο που σας αρέσει , βρείτε ένα παγκάκι και ένα τραπέζι αν είστε τυχεροί και φάτε το γεύμα σας έξω στην φύση αντί για το τραπέζι του σπιτιού σας ! Ζητήστε από το παιδί να σκεφτεί τα αντικείμενα και τα φαγητά που θα χρειαστεί να πάρετε μαζί και να σας τα λέει!
Φτιάξτε μια λίστα με τυχαία αντικείμενα του σπιτιού ή της φύσης, ορίστε ένα χρόνο και αφήστε το παιδί να εξερευνήσει και να εντοπίσει τα αντικείμενα αυτά. Π.χ Βρες ένα φωτιστικό, ένα κουτάλι, μια μπλε μπλούζα. Ή Βρες ένα δέντρο, έναν θάμνο, ένα καφέ φύλλο. Μπορείτε να εκτυπώσετε εικόνες και να φτιάξετε την λίστα ώστε το παιδί να μπορεί να ανατρέξει μόνο του στο επόμενο αντικείμενο χωρίς να χρειάζεται εσείς να διαβάζετε την επόμενη λέξη. Για να αυξήσετε την δυσκολία και να ενισχύσετέ τις γλωσσικές δεξιότητες μπορείτε να λέτε στο παιδί να φέρνει ή να δείχνει το αντικείμενο αναλόγως την χρήση του. Π.χ. φέρε μου κάτι που με αυτό τρώμε σούπα.
Το ίδιο παιχνίδι μπορείτε να το παίξετε ζητώντας από το παιδί να εντοπίσει αντικείμενα μέσα σε ένα βιβλίο ή να εντοπίσει ανθρώπους με συγκεκριμένα συναισθήματα π.χ Βρες κάποιον που είναι θυμωμένος.
Φουσκώνουμε ένα μπαλόνι και προσπαθούμε να το κρατήσουμε στον αέρα όσο πιο πολύ ώρα μπορούμε χωρίς να μας πέσει στο πάτωμα! Σχολιάζουμε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού με απλές προτάσεις!
Μέσα σε ένα μακρύ κουτί βάζουμε νερό και αφήνουμε πάνω να επιπλέουν καπάκια – από μπουκάλια νερού ή αναψυκτικού. Το παιδί καλείτε φυσώντας τα καπάκια με το καλαμάκι να τα φτάσει απ’ την μια άκρη στην άλλη. Αν είστε δυο ή περισσότεροι μπορείτε να δείτε ποιος θα φτάσει πρώτος στον τερματισμό!
Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τα παιχνίδια , αναπτύσσουν γλωσσικές , γνωστικές, κοινωνικές , κινητικές και συναισθηματικές δεξιότητες . Μετά την ηλικία των 3 ετών το παιδί έχει αναπτύξει ήδη αρκετές δεξιότητες , έχει καλό κινητικό έλεγχο , καλό γλωσσικό επίπεδο , οι δεξιότητές συνεργασίας με τους άλλους αναδύονται οπότε ενισχύουμε και ενθαρρύνουμε τις δεξιότητες που υπάρχουν ώστε να βελτιωθούν.
Η οικογένεια είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας, παράγοντας «κλειδί» θα λέγαμε ώστε το παιδί να αναπτύξει κατάλληλα τις δεξιότητες με τις οποίες καλείτε να ενταχθεί στα επόμενα κοινωνικά σύνολα που θα συμμετέχει , με πρωταρχικό το σχολικό πλαίσιο .
Πηγές:
Πετμεζά Γεωργία, Λογοθεραπεύτρια
A.P.D in Child & Adolescence Psychology
Εξειδίκευση στον Αυτισμό
Tag:Εργοθεραπεία