Λίγα λόγια για την
Εργοθεραπεία
Η εργοθεραπεία χρησιμοποιεί την δραστηριότητα για να βοηθήσει τα άτομα όλων των ηλικιών να εκτελούν τις δραστηριότητες που θέλουν και χρειάζονται να εκτελέσουν στην καθημερινή τους ζωή, όταν οι παρεμβάσεις τους επηρεάζονται από προβλήματα υγείας, καταστάσεις αναπηρίας ή άλλες συνθήκες."
Αμερικανικός Σύλλογος Εργοθεραπευτών (American Occupational Therapy Association - AOTA)
Δραστηριότητες Εργοθεραπείας
Οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται στην εργοθεραπεία καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα, συμπεριλαμβανομένων των καθημερινών εργασιών, της κινητικότητας, της αυτοφροντίδας, των δεξιοτήτων επικοινωνίας, του παιχνιδιού και πολλών άλλων.
Η εργοθεραπεία στοχεύει στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας, της ποιότητας ζωής και της συμμετοχής των ατόμων σε όλες τις πτυχές της καθημερινής τους ζωής.
Πότε πρέπει να αξιολογηθεί ένα παιδί στην Εργοθεραπεία;
Οι γονείς μπορούν να υποψιαστούν ότι το παιδί τους χρειάζεται εργοθεραπεία αν παρατηρούν τα εξής:
Κινητικές Δυσκολίες
- Παρουσιάζει αδυναμία συντονισμού των κινήσεων (π.χ. δυσκολεύεται να παίξει με μπάλα)
- Προβλήματα με την ισορροπία και τη σταθερότητα.
- Πέφτει συχνά, είναι αδέξιο
- Έχει μειωμένη αντοχή, φαίνεται αδύναμο.
- Δυσκολεύεται σε δραστηριότητες λεπτής κινητικότητας (ζωγραφική, ψαλίδι κ.α.)
- Παρουσιάζει μη ικανοποιητικά λαβή μολυβιού.
Δυσκολίες στην Καθημερινή Ζωή
- Προβλήματα με την αυτοφροντίδα,(π.χ. πώς να φορούν τα ρούχα τους, πλύσιμο δονιτών).
- Δυσκολίες στη χρήση μαχαιροπίρουνου, πιρούνιου κ.λ.π.
- Αδυναμία εκτέλεσης καθημερινών εργασιών, όπως να δένουν τα κορδόνια των παπουτσιών τους.
Δυσκολίες Αισθητηριακής Επεξεργασίας
- Παρουσιάζει υπερδραστηριότητα.
- Παρουσιάζει υποτονικότητα ή παθητικότητα.
- Αποφεύγει τις αγκαλιές και τα φιλιά.
- Παρουσιάζει δυσκολίες/ αστάθεια στον ύπνο.
Δυσκολίες στην Εκπαίδευση
- Προβλήματα με τη γραφή ή το κράτημα του μολυβιού.
- Δυσκολίες στην αντίληψη των γραφικών ή στις αριθμητικές δεξιότητες.
- Δυσκολία διατήρησης της προσοχής.
Δυσκολίες στην Κοινωνική Επικοινωνία
- Αδυναμία αντίληψης των κοινωνικών κανόνων.
- Δυσκολίες στην επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με άλλα παιδιά.